Harreman birtualak arduraz josten
Harreman birtualen onurak eta arriskuak mahai gainean jarri ditu Lezo Herri Eskolako Elkarbizitza Behatokiak.
Erabilera kritikoa egin behar dutela haur eta nerabeek argi dute guraso horiek, ez bakarrik telefonoen eta horiek eskaintzen dituzten aplikazioen gainekoa, oro har, izaera kritikoa piztu behar zaiela uste dute herri eskolan antolatutako kafe tertuliaren bueltan bildu zirenek. Bildutakoen artean, emakumeak ziren gehienak, amak, eta horrek ere agian aparteko gogoeta merezi du. Eremu intimoenetaraino Harreman birtualek ez omen dute mugarik, ez harresirik topatzen euren bidean, eremu intimoenetara ere heldu daitezke arazorik gabe. Kezka iturri dela gurasoen artean ezaugarri hori ere, argi gelditu zen solasaldian. «Garai batean, haserretzen ginenean eskolako jolastokian, edota lagunartean, haserre hori eremu horretan gelditzen zen. Izaera digitalak beste dimentsio bat hartzen du, whatsappa eremu intimoenetara ere heltzen da. Zure seme-alaba lasai joan da logelara, lokartzeko asmoz. Bat batean whatsapparen tonua entzun du, mezua jaso du. Watshapp taldetik kanporatu dute, eta ez daki zergatik ere. Hurrengo goizean lur jota azaldu da gosaltzera eta gurasook ez dakigu zerk sortu dion nahigabea. Lehen babes eremua zen etxea, baina Internetekin, harreman birtualekin, eta aplikazio berriekin izugarria da eremu guztietara heltzeko gaitasuna». Taldetik kanporatze hori amesgaiztorik okerrena dela hamabi urteko gaztearentzat argi dute gainera. Gogoeta horrek beste galdera ekarri zuen, telefonoa logelara eramaten utzi behar al zaie hamabi urtetik beherako seme-alabei? Ezezko biribila. Zalantzarik ez zuen izan parte hartzen ari zen irakasleetako batek: «Gurasoak dira seme-alaben arduradun, babestu behar ditugu eta halako egoerak ekiditen irmoki jakin behar dugu». Halako egoerak gertatzen direnean, berriz, haurrari egoera kudeatzeko tresnak eman behar zaizkiola, eta gurasoek ere izan behar dituztela esan zuten. Seme-alabek jaso eta bidaltzen dituzten mezuak gurasoek kontrolatu behar ote dituzten ere jarri zuten mahaiaren gainean. Gehienak kontrolaren aurka azaldu ziren, baten batek, kontrolatzen dituela alabak jasotako mezuak aitortu bazuen ere. Giltzarria konfiantza omen da, eta kontrolak aurrez aurre egiten omen du talka konfiantza horrekin. Ikasleak kontzientziatu Guraso eta irakasleek hasitako bidea lantzen jarraituko dute ikasleek kontzientzia hartzeko, eta eskola bera bezala, whatsappa ere, irainik gabeko eremua izan dadin.Gurasoek argi dute erabilera kritikoa egin behar dutela haur eta nerabeek
Lehen Hezkuntzako hirugarren eta laugarren mailako ikasleei, bi esaldi atsegin idazteko eskatu dietela zaldu du Antxon Alfarok, Lezo Herri Eskolako orientatzaileak. Batean, beraiek whatsapp bidez jaso nahiko luketen mezua idatzi beharko dute. Bestean, beraiek lagun bati bidaliko lioketena. Esaldiak bilduta, hilaren 9an, eskolaren jaiaren barruan erakusketa egingo dute. Haur Hezkuntzako ikasleek, berriz, emotikonoak marraztuko dituzte. Lehen Hezkuntzako 4. mailako ikasleak ere lanean ari dira, pankarta erraldoia egiten ari baitira jaiari begira. Egun horretan bertso saioa egingo dute 6. mailakoek, eta whatsapparen erabilera arduratsuaz, aplikazioaren onurez eta arriskuez ariko dira.Harreman birtualak eremu intimoenetara ere heldu daitezke arazorik gabe