Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Errenteria-Orereta
      • Lezo
      • Oiartzun
      • Pasaia
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  •  Multimedia
    • Argazkiak
    •  Bideoak
  • Agenda
    • Zerrenda
    • Hilabetea
    • Agendan parte hartu
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Denda
  • ADIMEN ARTIFIZIALA
  • Zerbitzu gida
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Sartu
Gizartea

Mauka buruhauste ez bihurtzeko aholkuak

Urtarrileko merkealdietan bete-betean dabiltza saltoki eta kontsumitzaileak, eta azken horiei begira, hainbat aholku eman dituzte kontsumo bulegoek. Mauka, kontrako eztarritik ez joateko, zentzuz erostea da giltzarria.

Ikerne Zarate Gartziarena
Errenteria-Orereta
2016/01/18
Isabel Mancebo Balda

Isabel Mancebo Balda

Gabonak amaituta merkealdiak hasi dira. Asko dira pagotxen bila ibiliko direnak saltokietako apaletan, aurretik ikusita zituzten soinekoa, prakak, oinetakoak edo tresna elektrikoa salneurri egokiagoan erosteko. Saltokiz saltokiko bidai zoroan alperrikako erosketetan, edo aurrekontua agortuko duten abenturetan abiatu aurretik, hainbat aholku zabaldu dituzte kontsumo bulegoetatik bezeroak laguntzeko. Zentzuz erostea da giltzarria, «bai merkealdietan eta baita horietatik kanpo ere», esan du Anabel Sarasola Errenteriako Kontsumo Bulegoko arduradunak, «merkealdietan orokorrean erabiltzen diren irizpideak erabiltzeko aholkatzen diegu bezeroei». Garrantzitsua da zer erosi behar den ongi pentsatzea, zein behar dituen bezeroak aztertzea erosketa konpultsiborik ez egiteko. Horren harira, aurrekontua egitea ere aholkatu du Sarasolak, «daukagun diru kopurua ez gainditzeko». Aurreko guztiak, beraz, bezeroak kontuan hartu behar dituenak produktu ehizari ekin aurretik. Ez dira, ordea aholku bakarrak, erosketa egiteko garaian ere, hainbat kontu hartu beharko ditu gogoan bezeroak: zentzua erabiltzearekin batera, faktura edota tiketa eskatzea ezinbestekoa da erosterakoan: «Oraindik denda batzuetan ez dute ematen, eta halakoetan eskatu beharra dago. Bestalde, jende askok pentsatzen du txartelarekin ordaintzerakoan ematen duten agiria gordetzea nahikoa dela, baina ez da hala. Bertan zenbat ordaindu duzun eta zein dendetan erosi duzun azaltzen da, baina ez zer erosi duzun». Erreklamazioa egiteko garaian tiketa ezinbestekoa bihurtzen dela gaineratu du Sarasolak, «kontsumo bulegoan beti eskatzen dugulako jakiteko erosketa noiz egin duen bezeroak, eta non eta zein produktu erosi duen». Tiketa zenbat denboraz gorde behar den ere esan du kontsumo bulegoko arduradunak, eta ziurrenik kontsumitzaile askok ez du jakingo bi urtez gorde behar direla, erositakoek orokorrean bi urteko bermea izaten dutelako, «tresna elektrikoen kasuan da batez ere garrantzitsua tiketak gordetzea, eta publizitatea eta kontratuak ere jasotzea aholkatzen dugu». Produktuen salneurriari erreparatzeko ere eskatu dute. Horren harira, hainbat saltokitan edo Internet bidez produktu beraren salneurria alderatzeko aholkatu du Sarasolak. Itzultzeko eskubiderik ez Kontsumitzaileen artean kontrakoa zabalduta dagoen arren, saltokiak ez daude derrigortuta erositakoa aldatu edo haren balioa diruz edo erosketa txartel bidez trukatzera, «merkataritza politika hori dute saltoki askok, baina bezeroak ez du legez eskubiderik hori eskatzeko. Garrantzitsua da, beraz, zer erosiko dugun ongi pentsatzea, erosi badut ez dudalako legez eskubiderik aldatu edo itzultzeko. Azken batean norberaren errua da gustuko ez duen zerbait erostea, eta ez dendariarena». 2015ean zehar 1.544 bisita jaso zituen bulegoan Sarasolak, eta horietatik 346 kasutan bideratu zuen erreklamazioa. Kexu gehien, eta alde handiarekin gainera, telefonia konpainien gainekoak izan ziren, «bertara joanda ez diete jaramonik egiten bezeroei eta gugana jotzen dute. Askotan badut sentsazioa telefono konpainien arreta zerbitzua dela kontsumo bulegoa. Batzuetan oso gaizki portatzen dira telefono konpainiak». Arazo batekin hurbiltzen den kontsumitzaileari informazioa eman eta jarraitu beharreko bidea azaltzen diote kontsumo bulegoan. Astelehen, asteazken eta ostiraletan 09:00etatik 14:00etara bertara daitezke kontsulta egitera interesdunak bulegora bertara (Olibet 6, Errenteria-Orereta). Telefonoz dei dezakete halaber, astelehenetik ostiralera 09:00etatik 14:00etara, 943 51 01 11 zenbakira.
Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

Zerbitzu Gida

 

 

Agenda

Eguraldia

Iturria:tiempo.com

Azken 7 egunetako irakurrienak

 

 

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 34 03 30
  • oarsobidasoa@hitza.eus
  • Irun kalea 8, Errenteria-Orereta 20100
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.