Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Errenteria-Orereta
      • Lezo
      • Oiartzun
      • Pasaia
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  •  Multimedia
    • Argazkiak
    •  Bideoak
  • Agenda
    • Zerrenda
    • Hilabetea
    • Agendan parte hartu
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Denda
  • ADIMEN ARTIFIZIALA
  • Zerbitzu gida
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Sartu
Gizartea
Elkarrizketa: Eli Astiasaran De Miguel. Pasaiako Udaleko Haur eta Nerabeen Eskubideen teknikaria.

[Erreportajea] Haur eta nerabeen hitzekin Pasaia eraldatuz

Udalak herriko haur eta gazteen eskubideak babesteko plana garatu du; berorren bitartez, hiru ikastetxeetako 144 adingabe subjektu politiko bihurtu eta elkarlanean aritu dira herriaren garapenaren alde.

Hil hasieran aurkeztu zieten ikasleek egindako lana udal ordezkariei. Hainbat konponketa ere egin zituzten Antxon eta Trintxerpen.
Olaia Gerendiain
Pasaia
2021/06/25

[Pasaiako Udalak babestutako edukia da ondorengoa]

Pasaiako Udalak abiarazitako Eskubidean planaren xede nagusia da udalerriko haur eta nerabeen eskubideak urra ez daitezen baldintza egokiak sortzea. Hortik harago, herriko gazteek zer-nolako Pasaia nahi duten erabakitzeko aukera eman eta haiek, aktiboki, eraldaketa prozesuaren buru izan daitezen lanean dihardute duela bi urte baino gehiagotik.

Aurtengo ikasturtean Karmengo Ama, Anunciata eta Pasaia-Lezo Lizeoko LH eta DBHko 144 ikasle inguruk hitza hartu, mamitu eta gauzatu dituzte euren nahi eta behar aski.

Haur eta nerabeen «ongia, garapen askea, aukera berdintasuna eta zoriontasuna» izendatu ditu ardatz Haur eta Nerabeen Eskubideen teknikari Eli Astiasaranek; hartarako, bost lerro estrategiko nagusi dituztela azaldu du: tratu ona eta prebentzioa; adingabekoen harrera, jatorria edozein izanda ere; autonomia eta balioen sustapena; komunitate segurua eta kalitatezkoa sortzea; eta haur nahiz gazteen partaidetza bultzatzea.

Adingabeak, subjektu politiko
Zerrendaturiko azken ildo horren barruan dago, hain zuzen, Eskubidean iniziatiba. Adingabeak subjektu politiko bihurtu, Pasaiaren garapenean txertatu eta herrirako dituzten proposamen nahiz iritziekin kalitatezko komunitatea elkar-eraikitzea da ideia.

Nola, baina? Udalerriko haur eta nerabeak euren borondatez ari dira parte hartzen programan, lan egiteko organo eta eremuak dituzte, eta horietan identifikatutako beharren arabera, batera edo bestera jokatzen dute: batzuetan zinegotzi edo udal teknikariekin zuzenean bilduta, eragileengana joaz, edota eurek sorturiko ekintza-planak gauzatuz beste zenbaitetan.

Organoko kide diren ikasleak udal politikan zuzenean parte hartzen ari direla nabarmendu du teknikariak, «ondorioz», gehitu du, «udalak benetako subjektu politiko modura hartzen ditu». Hartu-emana norabide bikoitzekoa da.

Proposatutako iniziatiben arabera, prozedura espezifiko bat diseinatu dute haur eta nerabeek hura aurrera eramateko.

Batzuk zuzenean martxan jartzeko ekintzetara bideratu dituzte —hala nola gazteentzako zinema— baina egon dira mahai gainean, halaber, denboran gehiago luzatzea eskatzen duten prozesuak; azken horiek gauzatzeko gazteen eta udalaren arteko elkarlana egon dela aitortu du Astiasaranek, ideia horiek udal egitura barruan aztertu, gazteekin aukera errealez zuzenean eztabaidatu eta zer egin daitekeen elkarrekin erabaki nahiz diseinatzeko.

Hitzetatik ekintzetara: proposamen bakoitzerako lanketa mota bat

2020-2021 ikasturtean Karmengo Ama, Anunciata eta Pasaia-Lezo Lizeoan parte hartzeko taldeak osatu dituzte LH eta DBHko ikasleek boluntarioki. Zentro bakoitzean, aldi berean, koordinazio mahaiak eratu dituzte udaleko teknikari, ikastetxeetako ordezkari, kanpo aholkularitza eta, zenbaitetan, baita ikasleek ere.

Parte hartu duten haur eta nerabeen kopuru handia dela kausa, gaiak anitzak eta euren artean oso ezberdinak izan direla aitortu dute partaideek. Hala nola, ingurugiroaren zaintza, berdintasuna kirolean, azpiegituren konponketak, gazteentzako espazioak, edota aisialdia izan dituzte ahotan.

Hizpide horietatik abiatutako prozesuak fruitu eman du, besteak beste, honako ekintza hauetan: kontzientziazio kanpainak, herriko hainbat txokotan garbiketak, zinema eskaintza, edota San Pedroko jolasgunearen eraikuntza.

Gazteen beste proposamen batzuk ez dira ekintza konkretuetan gauzatu, baina hausnarketa prozesu bat abiarazi dute etorkizunean erronka zehatz bilakatzeko.

Horien artean, aipatzekoa da emakumeen eta kirolaren arteko egoera aztertzeko diseinatutako galdetegia; hura ikasleen artean zabaldu zuten, eta 12-18 urteko nesken eta jarduera fisikoaren arteko harremana suspertzeko jarduerak garatzea dute asmo datozen hilabeteetan.

Eli Astiasaran De Miguel. Haur eta Nerabeen Eskubideen teknikaria: «Haurrak eskubide osodun herritarrak dira, beste edozein pasaitarren modura»

Nola lortzen da gazteen ahalduntzea?
Ahalduntzea ardurak hartzen joatea eta komunitatean horiek bizitzea da, kolektibo moduan herria eraldatzen joatea.
Prozesu integrala da. Haurren proposamenak jaso soilik ez, horiek gauzatu arteko prozesu osoan hartuko dute parte.

Proiektu horiek biziz, bidean ezagutzak eta balioak jasoz, taldean adostuz eta proposamenak gauzatuz lortuko dugu haurrek eta nerabeek euren buruak garatzeko ikasketa jasotzea. Ikasketa prozesuak dira, azken finean.

Zertan datza zehazki parte hartzea?
Haur eta nerabeek herriari buruz zer esan nahi eta zer aldatu nahi duten esateko aukera eskaini ez ezik, erabakiak proposatu eta haiek aurrera eramatea da ideia. Herrian eragin eta transformatzeko aukera eskaintzea.

Planaren bitartez, haur eta nerabeak beren garapenaren agente aktibo bilakatzen dira. Prozesu luze moduan ikusten dugu hori, eraldaketa prozesu moduan.

Nola ulertzen duzue haurra?
Haurrak eskubide osodun herritarrak dira, beste edozein pasaitarren modura. Begirada eta iritzi propioa duten subjektu politiko aktiboak dira.

Ez gara haurra ahalduntzen ari etorkizunean iritzi kritikoa izango duen heldua izan dadin, ez direlako etorkizuneko herritarrak, hemen eta orain bizi dira eta badute zeresana, iritzi kritikoa. Helduok ikasi behar dugu haurrak ulertzen.

Horretarako, haurrei aukera hori eskaintzeaz gain, gainontzeko bizilagunak begirada hori izan dezaten sentsibilizatu behar ditugu, gurasoak eta herritarrak oro har.

Zein onura dakartza horrela funtzionatzeak?
Parte hartze sistemak haurrak eta nerabeak nola sentitzen diren jakin eta haiei entzuteko aukera ematen digu eta, aldi berean, horiek ahalduntzea eta heztea dakar, iritzi kritikoa duten pasaitarrak sortzea, alegia.

Ezinbestekoa da haur eta nerabeek euren eskubideen inguruko kontzientzia indartzea, eta horretarako, nahitaez, gazteak aktore sozial modura ikusi behar ditu gizarteak.

Pasaia eraldatzen ari gara, ingurua eraldatzen, haur eta nerabeen proposamenekin herria hobetzen. Hezkuntza ardura partekatua dela onartu dugu eta eragileok, bakoitzak duen erantzukizunetik, elkarlanean dihardugu komunitate sareak osatzen eta indartzen. Gobernantza modu berriak praktikan jartzen ari gara.

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).



Zerbitzu Gida

 

 

Agenda

Eguraldia

Iturria:tiempo.com

Azken 7 egunetako irakurrienak

 

 

Azken berriak

Harpidetu zaitez gure buletin irekira!
Astekarko eduki nagusiak, asteko albiste ikusienak, martxan ditugun zozketa eta egitasmoak, asteburuko egitarauen agenda eta askoz gehiago!
Ostiralero zure posta elektronikoan.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 34 03 30
  • oarsobidasoa@hitza.eus
  • Irun kalea 8, Errenteria-Orereta 20100
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.